Email, Social Media to See More Marketing Dollars in 2011
emarketer Email and social media seem to go hand in hand: Marketers say they are the two areas most widely expected to receive increased funding next year, and the channels will become more integrated as email marketers adopt still more social tactics....
Social Media Strategists Look Hard at ROI this Year
emarketer The question of return on investment has always plagued social media marketers, but now that serious dollars are on the table for many companies, ROI will become a must-have. Strategists are taking a hard look inward as they evaluate their programs...
What Makes Facebook Fan Pages Successful?
emarketer YouTube, Coca-Cola and Starbucks are the largest brand fan pages on Facebook, yet local businesses make up the largest category of fan pages on the site. What can local businesses learn from the big brands when it comes to engagement online?...
LinkedIn officialise son entrée en bourse
Le Mag IT- par Cyrille Chausson LinkedIn, le réseau social à destination des professionnels, a officiellement déposé son dossier d’introduction en bourse auprès de la SEC (le gendarme des bourses américaines). Un projet qui vient probablement siffler...
Les salariés font la réputation de leur entreprise sur le web 2.0
Exclusive RH Nombreux sont les adeptes de Facebook, Twitter, LinkedIn ou encore Viadeo qui au-delà de leur statut d'internautes, sont aussi salariés d'entreprise et n'hésitent pas à parler de leur employeur sur la toile. Ils seraient même 15%, d'après...
Website and Email Critical B2B Investments
emarketer A majority of business-to-business marketers expect a bigger budget to play with in 2011, and they are looking to spend it on tried-and-true online media—plus social. Full Article
Online Communities Are a Winner for Women
emarketer Women are known for their high levels of social media activity and propensity to use online word-of-mouth to learn and share info about products and services. But targeting them on open, female-oriented communities could be more valuable than...
Les revenus publicitaires de Twitter estimés à 150 millions de dollars
Stratégies Le site de microblogs Twitter pourrait obtenir des recettes publicitaires de 150 millions de dollars cette année, après 45 millions de dollars en 2010, selon une étude publiée lundi par le cabinet eMarketer. L'an prochain, les recettes pourraient...
Google achète deux start-ups, SayNow et fflick
Stratégies Une jeune entreprise californienne, SayNow, spécialisée dans le marketing via des messages téléphoniques, a annoncé qu'elle avait été achetée par le groupe internet Google, qui aurait également acquis une autre petite entreprise, fflick, selon...
LinkedIn achète CardMunch, qui charge les cartes de visite dans le téléphone
Stratégies La jeune société CardMunch, à l'origine d'une application permettant de transcrire directement dans le carnet d'adresses d'un téléphone portable des cartes de visite sur papier, a annoncé jeudi soir qu'elle s'était fait acheter par le réseau...